FacebookPixel

STRATEGI & BRANDING

Øl på Madscenen

Opening Carlsberg ØPM Case3
Grafik

UDFORDRINGEN Øl på Madscenen

Øl er overraskende ikke – på trods af vores madkultur og arv – blevet en naturlig del af det nordiske køkken, som vi er verdenskendt for. Det har Carlsberg On-Trade besluttet sig for at gøre noget ved i HoReCa. Vi lavede derfor en større analyse og spurgte kokke om øl i og til mad – fra kok til kok.

”Det skal være fedt at sætte på kortet og på bordet – det skal kunne gøre os bedre. Det skal være fedt at kommunikere – for det er en del af vores madanmeldelse, og det skal være nemt at smagsafkode og matche med menuer” – Citat fra kok om øl og mad.

 Kompetencer:

Art Direction, Digitalisering, Marketing

LØSNINGEN Et inspirationsunivers

Øl på Madscenen er et inspirationsunivers, med nørderi fra Carlsbergs brygmestre og kendte kokke med mad og øl. Carlsbergs øl-GPS er udviklet til kokke, tjenere og ølsommeliers for at gøre det nemt at matche øl-sensorik med mad.

”VI ELSKER ØL I NORD” Det ligger implicit i vores madkultur. Derfor klæder øl det nære og ny-nordiske køkken, råvarer og smagsløg. Punktum. Og skål i øl.

 

Opening Carlsberg ØPM Case
Opening Carlsberg ØPM Case8

Instagram

Følg nogle af Danmarks bedste kokke lege med øl og mad på @olpaamadscenen.


Vil du høre mere om vores bæredygtige arbejde?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
ag_bw.jpg