FacebookPixel

STRATEGI & BRANDING

Schulstad Bakery Solutions hæver spiseoplevelsen på morgenbrød

Case SBS Morgenbrød
Grafik

UDFORDRINGEN Morgenbrød

Morgenmaden er det vigtigste måltid på dagen.

Men over halvdelen af de unge skipper morgenmaden.
Blandt de 35-49 årige er det ca. 61 %, som spiser morgenmad hver dag.

Kostdøgnet er i forandring. Vi snacker hele dagen.

Så hvad med vores sundhed og velvære? Hvilken rolle har morgenbrød og rundstykker i vores madkultur for fremtiden?

Kompetencer:

Art Direction, Webdesign, Digitalisering, Marketing

Case SBS Morgenbrød5

LØSNINGEN Morgenbrød - der i ro og mag har fået lov til at udvikle sensorisk karakter

Schulstad Bakery Solutions har hævet spiseoplevelsen på Morgenbrødsserien. De har skruet op for kvaliteten ved at forkæle dejen.

Det kan både smages og ses.

Det betyder brød, der er rig på smag og struktur. Bagt på surdej og i stenovn.

Det blev til morgenbrødskampagnen, hvor vi med en sensorisk guide anmelder smagen på hvert enkelt brød og beskriver processen lige fra luftboblende surdeje, masser af korn og kerner, lange ælte- og hviletider samt bagning i stenovn.

HELT TÆT PÅ BRØDET Magasin MORGENBRØD

Med magasinet MORGENBRØD går helt vi helt tæt på morgenbrødet, der i ro og mag har fået lov til at udvikle sensorisk karakter.

Det håndgjorte look, tyngde, et godt bid, ekstra fylde, en tæt krumme og en sprødlækker skorpe giver en helt særlig spisekvalitet, der matcher og rammer tidens idealistiske kvalitetsforbrugere!

Dette vises med flotte billeder, beskrivelse af smagsnoter og hvad der går godt til de forskellige brød.

 

LÆS MAGASINET ONLINE

Case SBS Morgenbrød6

E-bog – leadkampagne Indsamling af leads i målgruppen kantiner

Udfordring

Schulstand Bakery Solutions stod over for samme udfordring som mange andre foodservicevirksomheder: Det er svært at få taletid hos kantinerne, og det er endnu sværere at booke et salgsmøde med dem. Derfor havde de brug for en indgangsvinkel til kantinerne – et godt udgangspunkt for første møde.

 

Løsning

Vi skabte en meningsfuld og brugbar e-bog med køkkenfaglig viden og relevant indhold med match til målgruppen kantiner.

Schulstad Bakery Solution eksekverede kampagnen, som gav 460.000 visninger på SoMe, 111 downloads af e-bogen, og 202 prøvekasser på morgenbrød blev bestilt. Det betød, at der pludselig var en åbning for et besøg hos 202 kantiner, når prøvekasserne med morgenbrød skulle leveres. Sælgerne kunne altså møde op med en gratis prøvekasse – og et rigtig godt udgangspunkt for en positiv snak. 

Kort sagt en succes.

Segmentbaserede nyhedsbreve HoReCa, kantiner og sygepleje

Schulstad Bakery Solutions har stort fokus på køkkenfaglig inspiration og udvikler derfor kanal-specifikke nyhedsbreve til tre hovedsegmenter:

  • HoReCa
  • Kantiner/QSR
  • Sygepleje

Med udgangspunkt i vores indsigt i de tre målgruppers behov, krav og interesser – udvælger og tilpasser vi både indhold og sprog, så vi sikrer, at vi rammer præcist – med relevant og brugbart indhold.

gronne-loft-hubspot-hero.jpg

Vil du høre mere om vores bæredygtige arbejde?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
ag_bw.jpg