FacebookPixel
Opening Case Kokkelandsholdet7

Udvikling af knivskarp ny go-to-market strategi og kommunikationsstrategi,

Opening Case Kokkelandsholdet12

Verdens bedste kokkelandshold?

Det danske kokkelandshold havde en del udfordringer med at tiltrække sponsorer, og skabe en hype om de forskellige landshold, der er under Kokkelandsholdet.

Det var vigtigt at få skabt en ny go-to-market strategi og en ny kommunikation.
Dette skulle være første step mod ambitionerne om altid at stå på én af vinderskamlerne, når der afholdes VM og OL – og helst det øverste trin.

Vi udviklede en ny go-to-market strategi og kommunikationsstrategi, der knivskarpt skulle vise, hvem Kokkelandsholdet var, og hvordan de skulle kommunikere til de mange interessenter omkring holdene, sponsorer, politikkere, bestyrelsen, kokkene osv.

Vi skabte Kokkelandsholdets løfte til omverdenen – som lød ”Vi udvikler, udfordrer og udbreder dansk gastronomi”. Med en ny go-to-market strategi og kommunikationsstrategi var stien lagt mod at gøre Kokkelandsholdet til verdens bedste kokkelandshold. 

I januar 2020 kunne der sættes første flueben ud fra ambitionen om at bliver verdens bedste, da Cateringlandsholdet sluttede øverst på skamlen ved OL i Stuttgart og kunne kalde sig Olympiske mestre. 

Resultaterne af de nye strategier udeblev heller ikke. Store brands som Arla og supermarkedskæden Lidl er siden hen blevet nye strategiske partnere og sponsorer, der sikre en god økonomi for holdene.

 

Opening Case Kokkelandsholdet6
Opening Case Kokkelandsholdet3
Opening Case Kokkelandsholdet14
Opening Case Kokkelandsholdet5

Vil du høre mere om vores arbejde med Kokkelandsholdet?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
_MG_6933_edit_B&W.jpg