FacebookPixel

KOMPETENCE

E-mail Marketing

- Den mest effektive markedsføringskanal

Content marketing

E-MAIL MARKETING Effektiv markedsføring

E-mail marketing er den mest effektive digitale markedsføringskanal –punktum.

Det er lidt af en påstand – men der er noget om snakken!

Sammenlignet med andre markedsføringskanaler er e-mail marketing den mest effektive og billigste, du kan bruge. I marketing-sprog taler man om at e-mail-marketing har den højeste ROI (return on investment). Derfor bør du også prioritere e-mail marketing i dit marketingbudget. Og det er vi ikke de eneste, der siger!

Her er for eksempel en undersøgelse foretaget af Litmus i 2018, der viser at e-mail marketing har en ROI på 38%. Det betyder, at for hver krone du spenderer på e-mail marketing, får du det 38 gange igen. Det betyder også at e-mail marketing, når det er gjort rigtigt, virker dobbelt så godt som andre digitale medier.

Du ejer din mailliste

Vi er glade for de sociale medier, men e-mails er bedre!

Vi siger ikke, at du skal droppe din tilstedeværelse på de sociale medier – for de kan i den grad være med til at sætte din virksomhed på verdenskortet, drive trafik til dit website og ikke mindst: Skaffe dig sign-ups til dit nyhedsbrev. Det er det, man kalder en cross media strategy (men det kan vi tale om en anden gang). For nu fokuserer vi på dén fordel ved e-mails, som Facebook, Instagram og YouTube ikke kan hamle op ned:

Dit nyhedsbrev er dit. Og din mailliste tilhører kun dig.

Vær’ det første de ser, når de vågner om morgenen!

6 ud af 10 personer tjekker e-mail som det første om morgenen. Altså inden de tager på arbejde og bliver distraheret af dagens opgaver. 

Og så er der den betydelige fordel ved e-mail marketing, at når din mail lander i indbakken hos din målgruppe, er det fordi, de aktivt har sagt ”ja tak” til at ville høre fra dig og din virksomhed. Dét giver dig de bedste forudsætninger for:

  1. kontinuerligt at minde din målgruppe om, at din virksomhed eksisterer!
  2. at opbygge en god og langvarig relation til dine kunder.
  3. at konvertere den kontakt til et salg.
  4. at sælge igen og igen.

Bed sælger-Helge om at gå hjem!

Nu var der nok en enkelt læser, der fik kaffen galt i halsen, da vi skrev ”SÆLG”, så mange gange?

For du skal ikke have beskæftiget dig meget med online marketing eller content marketing for at vide, at gammeldags kold kanvas-salg ikke er vejen frem, når vi taler e-mail marketing.

Du skal dele ud af din viden, besvare din målgruppes spørgsmål og ikke mindst inspirere dem så meget, at de til sidst (sat lidt på spidsen) ikke kan komme i tanke om andre virksomheder i din branche.

Men hvad du skal skrive, hvor ofte du skal skrive og til hvem (!?) ... det tager vi gerne en snak med dig om

Klar til at komme i gang?

Så får du her fem anbefalinger til, hvordan du kommer godt fra start med din e-mail markedsføring:

 

5 trin til E-mail Marketing

 

Og gror du fast, står vi klar til at hjælpe dig videre.

Interesseret i at høre mere?

Kontaktchef

Niels Henrik Duevang

SEND EMAIL +45 28 19 33 36
nh_bw.jpg