Benchmarking
Hvad er Benchmarking?
Benchmarking er en proces, hvor en virksomhed sammenligner sine produkter, ydelser og processer med de bedste i markedet. Formålet er at identificere best practices og lære af branchens førende aktører for at optimere egen performance og opnå konkurrencefordele.
Ved at benchmarke kan virksomheder forbedre deres position i markedet og differentiere sig fra konkurrenterne.
#OPENING Comment
At benchmarke mod konkurrenterne er afgørende for at kunne positionere og differentiere sig effektivt – ellers kan det være svært at stå stærkt i markedet.
B
- Backend
- Barter
- Behovspyramiden
- Below-the-line
- Berettermodellen
- Bias
- Big data
- Blog
- Blue Ocean
- Bluesky
- Boston Matricen
- Brand identitet
- Brand value
- Brandguide
- Branding
- Briefing
- Brødtekst
- Budget
- Bulk
- Business-to-Business (B2B)
- Business-to-Consumer (B2C)
- Business-to-Human (B2H)
- Buzz marketing
- BuzzWord
- Bæredygtighedshjulet