Brandguide
En brandguide er et dokument, der fastlægger de retningslinjer og principper, der definerer en virksomheds brandidentitet. Den indeholder alt fra Kernefortælling, Værdier, Mission / Vision, logo-brug, farvepaletter, skrifttyper og tone-of-voice til retningslinjer for brug af billeder og grafiske elementer. En brandguide sikrer, at alle, der arbejder med virksomheden – internt og eksternt – har klare anvisninger til, hvordan brandet skal repræsenteres, så der opretholdes en konsistent og genkendelig visuel og kommunikativ identitet.#OPENING Comment
Hos OPENING udvikler vi brandguides for at styrke vores kunders brandidentitet og sikre en sammenhængende kommunikation på tværs af kanaler. Vi forstår, at et stærkt brand kræver præcision og konsistens, og vi tilpasser retningslinjerne til den enkelte virksomheds specifikke mål og værdier. Vores tilgang bygger på indsigt i kundens unikke brand og sikrer en brandguide, der både er inspirerende og let at anvende for alle, der arbejder med virksomheden.
B
- Backend
- Barter
- Behovspyramiden
- Below-the-line
- Benchmarking
- Berettermodellen
- Bias
- Big data
- Blog
- Blue Ocean
- Bluesky
- Boston Matricen
- Brand identitet
- Brand value
- Branding
- Briefing
- Brødtekst
- Budget
- Bulk
- Business-to-Business (B2B)
- Business-to-Consumer (B2C)
- Business-to-Human (B2H)
- Buzz marketing
- BuzzWord
- Bæredygtighedshjulet