Vilsund Blue - Positionering af muslinger med en ny brand grundfortælling
Hvordan positionerer man sig som et attraktivt produktbrand i et konkurrencepræget detailmarked? Det primære fokus hos muslingefabrikken, Vilsund Blue, har indtil nu været centreret omkring eksport og private label.
I forbindelse med lanceringen af tre nye muslingesupper i Vilsund Blue brandet, var ønsket at skabe kendskab til brandet og kundskab til de nye muslingesupper på detail. Analyse blandt forbrugere og udvikling af en go-to-market- og kommunikationsstrategi synliggjorde white spot som Vilsund Blue kunne eje og gøres til deres owned spot.
Læs mere om, hvordan OPENING hjalp til lancering af Vilsund Blues nye produktserie.
Kompetencer:
Strategi, Konceptudvikling, Art Direction, Kommunikation, Digitalisering




Holistisk fiskeunivers
Med udgangspunkt i samme styleguide fra Sportsfiskeren.dk, blev løsningen Fiskekort.dk - et univers hvor fiskere kan danne sig et let og overskueligt overblik over fiskespots i Danmark, samt inspireres til gode fiskeoplevelser med angivelse af:
- Placering
- Afstand
- Fisketyper
- Profilbeskrivelse
- Faciliteter
Systemet blev baseret på strukturen fra Let’s Fish – et system udviklet af vores udvikler-team. Formålet var at administrere data ét sted og skabe en intuitiv brugerflade med mest mulig selvbetjening for både medlemmer og foreninger.
Hver DSF-medlemsforening har i den nye version mulighed for at sælge fiskekort og medlemskaber direkte enten via betalingskort eller MobilePay. Dog er det først muligt når man har tilmeldt sig en profil.
I samme forbindelse blev der udarbejdet hjemmesideskabeloner i Umbraco til de lokale lyst- og sportsfiskerforeninger. Skabelonen bestod bl.a. af en automatisk integration af salgsmodulet og aktivitetskalender fra Fiskekort.dk. Derudover kunne hver forening tilrette siden med egne logoer, samt primære og sekundære farver.
OPENING er også ansvarlig for driften af portalen, teknisk- og slutbrugerssupport.

Vil du høre mere om forretningsudvikling i oplevelsesindustrien?
Kontaktchef
Niels Henrik Duevang
