Digital strategi og design

Styrkelse af digital tilstedeværelse

Opening Case Mejeriforeningen

Udfordringen Mere salg af abonnementer

Skolemælk, er nærmest et begreb i den danske folkeskole, og har glædet mange tusinde børn gennem årene.

Skolemælk ønskede at øge deres digitale tilstedeværelse på de sociale medier gennem styrket contentproduktion og annoncering for at sikre højere salg af abonnementer til Skolemælksordningen, og øge kendskabet hos forældre til Skolemælk, særligt i målgruppen 0. til 5. klasse. 


Kompetencer: 

Marketing, Kommunikation, Art direction

Opening Case Mejeriforeningen7

LØSNINGEN Nyt design og tone-of-voice

I forbindelse med vores arbejde med Skolemælk kunne vi konstatere, at design og tone-of-voice trængte til en update for at sikre bedst tænkelige udgangspunkt for vores digitale strategi, der skulle nå målet, med flere abonnenter til Skolemælk.

Vi udviklede et legende og let design, der skulle inspirere både børnene og deres forældre. Og universet blev med det samme godt modtaget i målgruppen.

Skolemælkslegatet 1200X1200px2
Opening Case Mejeriforeningen6
Opening Case Mejeriforeningen5
Opening Case Mejeriforeningen4

Digital strategi SoMe og annoncering

Vi udviklede en digital strategi, hvor sociale medier – primært Instagram – blev brugt og hvor målet var øge antallet af følgere.

Samtidig blev der udarbejdet en massiv kampagne på Facebook, der dels øgede antal af følgere på Instagram – og skabte leads som vi efterfølgende kunne bearbejde i vores e-mail flow.

Samlet betød indsatsen markant flere nye abonnenter til Skolemælksordningen.

23987 Skolemælk Skoleskema 1200X1200px
Skolemælk-Sommerkampagne-Strandbingo
Opening Case Mejeriforeningen8

Skolemælk og Corona

Da Corona’en indtog Danmark og skolebørnene blev sendt hjem, krævede det en ekstra indsats for at fastholde opmærksomheden og relevante hos forældrene, nu hvor det ikke var muligt at give børnene oplevelsen med dejlig mælk til deres madpakke.


Vi skabte derfor en kampagne, hvor der skulle udvikles forskellige materialer som børnene kunne underholdes med derhjemme, hvor sjov og læring gik hånd i hånd.


Kampagnen blev en kæmpe succes og skabte mange dialoger, downloads og nye abonnenter til Skolemælksordningen.

23989 Skolemælk Sommerkampagne Konvertering Nye 1200X1200px5
Opening Case Mejeriforeningen6

Vil du vide mere om vores arbejde med Skolemælk?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
Stephan Professionel