FacebookPixel

GRAFISK DESIGN

Re-design af tone-of-voice samt digital strategi

Opening Case Mejeriforeningen
Grafik

Opgaven

Udfordringen

Siden starten, hvor skolemælksordningen gjorde sit indtog i den danske folkeskole, er ordningen vokset til mere end 100.000 børn, der får skolemælk via Mejeriernes Skolemælksordning hver dag. Mere end 1400 skoler, svarende til 70% af alle skoler fordelt over hele landet, er med i skolemælksordningen.

Selve ordningen administreres af Mejeriforeningen, der er brancheorganisation for de danske mejerier. Ud over skolemælksordningen tilbyder Mejeriforeningen en lang række aktiviteter til glæde for børnene, deres forældre og lærerne.

Skolemælk henvendte sig til OPENING, da man ønskede dels et re-design af Skolemælks tone-of-voice og dels en stærk digital strategi for de sociale medier.

Løsningen

Det visuelle blev løftet til en mere let og legende stil. Helt enkel - med få virkemidler – hvor samspil mellem grafik og fotos er essensen. 2D møder 3D.

Sammen med den digitale strategi blev der skabt en styrket tilgang til markedet med en stærk content- og annonceringsplan. Ligeledes blev der anvendt influencers for at nå så bredt ud som muligt.

Året 2020 var en succes og flere nye tiltag er i pipeline mod 2021.

 

 

Opening Case Mejeriforeningen3
Opening Case Mejeriforeningen4
Opening Case Mejeriforeningen7
Opening Case Mejeriforeningen6

Corona-kampagne Grafik og SoMe-kampagne

23987 Skolemælk Skoleskema 1200X1200px

Grafik

Opgaven lød på udvikling af forskellige aktiviteter til børnene under corona-hjemsendelsen.

Vi udviklede følgende, som kunne downloades og printes ud:

  • Skema til hjemmeundervisning – for at gøre dagen mere overskuelig.
  • Forskellige aktivitetsark – som kunne gøre hverdagen lidt sjovere.
  • Have-bingo – som en sjov aktivitet i løbet af dagen.
23988 Skolemælk Aktivitetsark 1200X1200px

SoMe-kampagne

Der blev udviklet content og kampagnen blev kørt på forskellige sociale medier henvendt til målgruppen.

23988 Skolemælk Havebingo 1200X1200px

Layout af e-bog med inspiration til madpakken

Vi stod for design og layout af e-bogen, samt for fotoopgaven til alle opskrifterne.

 

Opening Case Mejeriforeningen8
Opening Case Mejeriforeningen12
Opening Case Mejeriforeningen10

Vil du høre mere om vores arbejde med Skolemælk?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
_MG_6933_edit_B&W.jpg