Døgnkost og Snackification

OKR Nyhedsbrev Herobillede Generationgrøn 2480X775

Generation Grøns måltidsmønster

Generation Grøn er den nye generation! Som brand er det vigtigt, at du ikke bare følger med udviklingen i markederne, men at du tænker fremad – hvis du gerne vil have, at dit brand er first mover.

For at kunne produktudvikle og markedsføre dig overfor Generation Grøn skal du forstå deres måltidsmønster.

Se bare her, hvor meget der er sket siden 2000.

Døgnkost

Det vigtigste take her er, at plantebaserede produkter er i vækst og animalske proteiner reduceres.

Der gumles og snackes dagen lang

Snacks er alt fra energidrikke, cafe latte, smoothies til to-go sandwich og salater.

  • Ét hovedmåltid om dagen er normalt, både med og uden børn.
  • Morgenmad springes over, og første snack kl. 11 er meget normalt.
  • Brunch: Breakfast bliver til lunch.
  • Slunch: Snack bliver til lunch fx bolle, bagel, smoothie, snackbrød med bær.
  • Linner: Lunch bliver til dinner fx salat, sandwich, bolle.
  • Brinner: Breakfast bliver til dinner fx cornflaks, æggeretter og toast.

Døgnkost

Det handler ikke længere om 3 hovedmåltider., men snarere om, hvordan dit brand kan være relevant så mange gange som muligt i døgnet.

Adfærden er anderledes hos Generation Grøn. Derfor er det vigtigt, at du producerer efter kundernes nye måltidsmønster.