STRATEGI & BRANDING

Carlsberg - Øl på Madscenen

Opening Carlsberg ØPM Case3 (1)

UDFORDRINGEN Øl i og til mad

Øl er overraskende ikke – på trods af vores madkultur og arv – blevet en naturlig del af det nordiske køkken, som vi er verdenskendt for. Det har Carlsberg On-Trade besluttet sig for at gøre noget ved i HoReCa.

”Det skal være fedt at sætte på kortet og på bordet – det skal kunne gøre os bedre. Det skal være fedt at kommunikere – for det er en del af vores madanmeldelse, og det skal være nemt at smagsafkode og matche med menuer” – Citat fra kok om øl og mad.

 Kompetencer:

Art Direction, Digitalisering, Marketing

LØSNINGEN Et inspirations univers

Ud fra vores analyser kunne vi finde ind til det white spot som Carlsberg kunne anvende i den videreudvikling af en go-to-market og kommunikationsstrategi.

Konceptet Øl På Madscenen er et inspirationsunivers, med nørderi fra Carlsbergs brygmestre og kendte kokke fra OPENING Streetteam med mad og øl. Carlsbergs øl-GPS er udviklet til kokke, tjenere og ølsommeliers for at gøre det nemt at matche øl-sensorik med mad.

’VI ELSKER ØL I NORD’. Det ligger implicit i vores madkultur. Derfor klæder øl det nære og ny-nordiske køkken, råvarer og smagsløg. PUNKTUM.

Og skål i øl!

Opening Carlsberg ØPM Case (1)
Opening Carlsberg ØPM Case8

Instagram

Følg nogle af Danmarks bedste kokke lege med øl og mad på @olpaamadscenen.

Opening Carlsberg ØPM Case2

Vil du høre mere om vores arbejde med Carlsberg?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
ag_bw.jpg