STRATEGI OG BRANDING

Kokkelandsholdet

Opening Case Kokkelandsholdet7

UDFORDRINGEN Kampen om det øverste trin

Det danske kokkelandshold havde en del udfordringer med at tiltrække sponsorer, og skabe en hype om de forskellige landshold, der er under Kokkelandsholdet.

Derfor var det vigtigt at få skabt en ny go-to-market strategi og en ny kommunikation, som skulle være første step mod ambitionerne om altid at stå på én af vinderskamlerne, når der afholdes VM og OL – og helst det øverste trin.


Kompetencer:

Design, Kommunikation, PR, SoMe, strategi

Opening Case Kokkelandsholdet2
Opening Case Kokkelandsholdet3
Opening Case Kokkelandsholdet9
Opening Case Kokkelandsholdet5

Verdens bedste kokkelandshold

Vi skabte Kokkelandsholdets løfte til omverdenen – som lød ”Vi udvikler, udfordrer og udbreder dansk gastronomi”. Med en ny go-to-market strategi og kommunikationsstrategi var stien lagt mod at gøre Kokkelandsholdet til verdens bedste kokkelandshold. 

I januar 2020 kunne der sættes første flueben ud fra ambitionen om at bliver verdens bedste, da Cateringlandsholdet sluttede øverst på skamlen ved OL i Stuttgart og kunne kalde sig Olympiske mestre.

Resultaterne af de nye strategier udeblev heller ikke. Store brands som Arla og supermarkedskæden Lidl er siden hen blevet nye strategiske partnere og sponsorer, der sikrer en god økonomi for holdene.

Opening Case Kokkelandsholdet8

Fra Kokkelandshold til Dansk Gastronomisk Union

Opening Case Kokkelandsholdet10

Udfordringen med det tidligere navn Kokkelandsholdet, var at der tit blev skabt forvirring over hvem Kokkelandsholdet egentlig var?

Kokkelandsholdet, der dækkede over holdene: Kokkelandsholdet senior, Kokkelandsholdet junior, Cateringlandsholdet blev forvekslet ikke blot blandt sponsorerne, men også andre interessenter havde svært ved at finde rundt i sammenhængen.

Dertil kom at Tjenerlandsholdet og siden hen Konditorlandsholdet tilsluttede sig "Kokkelandsholdet". Så behovet for et nyt navn, som kunne omfavne hele den gastronomiske verden skulle findes.

Vi udviklede navnet Dansk Gastronomisk Union, da dette navn kunne favne ikke kun nuværende landshold, men også kommende landshold, der kunne se en fordel i at styrke det gastronomiske Danmark.

 

Vil du høre mere om vores arbejde med Kokkelandsholdet?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
_MG_6933_edit_B&W.jpg