Digital annoncering

Øget opmærksomhed og salg gennem influencers

Skolemalk Case Opening 1484X464px

OPGAVEN Øget opmærksomhed med positiv indflydelse på salget

Som et led i vores samarbejde med Skolemælk, kørte vi i september 2020 en influencerkampagne for Skolemælk. Formålet med kampagnen var at skabe øget opmærksomhed omkring skolemælk til børn i skolealderen – gennem udvalgte influencers. 

Kompetencer: 

Digitalisering, Kommunikation, Influencer Marketing.


METODEN Aktivering af influencers

Da formålet med kampagnen var at skabe øget opmærksomhed omkring valg af skolemælk til børn i skolealderen og mere slag, valgte vi at aktivere relevante influencers, der afspejler og henvender sig til målgruppen - mødre/fædre til børn i skolealderen. 

Influenterne fik frie rammer til selv at komme vinklen og udformningen, så det stadig stemte overens med det content de i forvejen postede på deres profil.  

 

 

Skolemalk Case Opening 742X232 1080X1080 1173X586px4

LØSNINGEN Mælke- challenge

Vi aktiverede influencers ved at lave en mælkechallenge, som vi kaldte Skolemælksudfordringen.

Alle influencers skulle give deres børn bind for øjnene, mens de smagte forskellige skolemælk. Dette blev optaget på video og delt på Instagram. 


RESULTATET Performance over benchmark

Kampagnen havde en performance langt over det benchmark, som vi havde sat til en start - på tværs af Instagram TV, posts og Stories. Den havde også en positiv indflydelse på salget af abonnenter til skolemælksordningen, selvom dette var et sekundært mål.

Succesen af denne kampagne har medført, at vi i dag løbende kører influencerkampagner for Skolemælk.

Se nogle af de influencers og deres mælkechallenge-video, der blev benyttet i forbindelse med kampagnen her:

Vil du vide mere om vores arbejde med Skolemælk?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
Stephan Professionel