Digital annoncering

Øget opmærksomhed og salg gennem influencers

Skolemalk Case Opening 1484X464px

OPGAVEN Øget opmærksomhed, der også havde positiv indflydelse på salget

Som et led i vores samarbejde med Skolemælk, kørte vi i september 2020 en influencerkampagne for Skolemælk. Formålet med kampagnen var at skabe øget opmærksomhed omkring skolemælk til børn i skolealderen – gennem udvalgte influencers. 

Kompetencer: 

Digitalisering, Kommunikation.

Skolemalk Case Opening 742X232 1080X1080 1173X586px3

METODEN Aktivering af influencers

Som et led i vores samarbejde med Skolemælk, kørte vi i september 2020 en influencerkampagne for Skolemælk. Formålet med kampagnen var at skabe øget opmærksomhed omkring skolemælk til børn i skolealderen – gennem udvalgte influencers.

Skolemalk Case Opening 742X232 1080X1080 1173X586px4

LØSNINGEN Blindsmagning af skolemælk

Vi aktiverede influencers ved at lave en mælkechallenge, som vi kaldte Skolemælksudfordringen.

Alle influencers skulle give deres børn bind for øjnene, mens de smagte forskellige skolemælk. Dette blev optaget på video og delt på Instagram. 

Skolemalk Case Opening 742X232 1080X1080 1173X586px5

RESULTATET Performance over benchmark

Kampagnen havde en performance langt over det benchmark, som vi havde sat til en start - på tværs af Instagram TV, posts og Stories. Den havde også en positiv indflydelse på salget af abonnenter til skolemælksordningen, selvom dette var et sekundært mål.

Succesen af denne kampagne har medført, at vi i dag løbende kører influencerkampagner for Skolemælk.

Se nogle af de influencers og deres mælkechallenge-video, der blev benyttet i forbindelse med kampagnen:

 

Vil du vide mere om vores arbejde med Skolemælk?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
_MG_6933_edit_B&W.jpg