GRAFISK DESIGN

Vilsund Blue - Nyt principdesign til detail

Opening Vildsund Blue Case24

UDFORDRINGEN Etiket-design der matcher produktkvalitet, brand ID og prispunkt

Vilsund Blue havde et ønske om at få udarbejdet et principdesign med som udtrykker Vilsund Blues DNA og skaber et spændende og imødekommende varespejl på tværs af sortiment og emballagetyper på detail.

Læs mere om, hvordan OPENING udviklede etiketdesign på tværs af Vilsund Blues produkter her.

 

Kompetencer:

Art Direction og Grafisk design

Opening Vildsund Blue Case

LØSNINGEN Ét grafisk brand

Med ønsket om strømlinede etiketter på tværs af nuværende og eventuelle line extentions, udviklede vores kreative team principdesign med budskab hierarki, der blev testet blandt forbrugere. For at sikre et grafisk stærkt ID, blev der kreeret et muslingetapet, i stedet for billeder, som der ikke var plads til på alle emballage størrelser.

Forud for opgaven havde Vilsund Blue også et ønske om at fastholde logo og font fra de eksisterende etiketter. For at fremtidssikre designet blev logoet nænsomt revitaliseret i et høj- og tværformat. Den eksisterende muslinggrafik i logoet bestod, men vi ændrede opsætningen, så grafikken nu er centreret og mere synlig. Den største ændring i logoet er at finde i payoff. For at tale mere ind i fordelene ved Vilsund Blue og essensen produkterne, som er nogle af de mest sunde og klimavenlige fødevarer, udviklede OPENING ny payoff:

Mere fjord – mere mening

Du kan læse mere om resultatet af den digitale kampagne her. 

Opening Vildsund Blue Case20
Opening Vildsund Blue Case22

Kunne du tænke dig at høre mere om vores indsigter inden for detail?

Kontaktdirektør

Anette Grothe

SEND EMAIL +45 50 60 93 60
Anette Professionel