ART DIRECTION OG KOMMUNIKATION

Foodexpo 2022 - Nordens største fødevaremesse

UDFORDRINGEN Messestande med stopeffekt

Efter 2 års ventetid blev det endelig muligt at afholde Foodexpo 2022. Hvordan formår man så at skabe en messestand med stopeffekt til en messe fyldt med nogle af Nordens største fødevarevirksomheder?

Læs, hvordan OPENING var med til at skabe messestande med blikfang for KØDkollektivet, Carlsberg og Kentaur.

 

Kompetencer:

Art Direction, kommunikation, design


OPGAVEN Skab en rød tråd

Ud over at skabe blikfang er det også essentielt at skabe en messestand, hvor brand-ID og det visuelle udtryk stemmer overens. Både KØDkollektivet, Carlsberg og Kentaur havde hver deres ønsker og specifikationer for deres stand. I sammenspil med vores rådgivning blev opgaven at skabe en rød tråd mellem deres koncept og de visuelle elementer.

KØDkollektivet: Atria Foodservice, som står bag KØDkollektivet, ønskede en messestand, der tog afsæt i deres 80/20 koncept, med kød på en grønnere måde.

Carlsberg: Med overskriften, Danmarks stærkeste drikkemenu, skulle messestanden inddeles i fire zoner: Øl, øko cocktails, alkoholfri øl og Øl på Madscenen. Derudover havde de et ønske om at fremhæve deres Instagram-profil for Øl på Madscenen. For at skabe endnu mere blikfang, rådgav vi dem også til at installere et lysdisplay, der kunne ses på lang afstand.  

Kentaur: Selvom messestanden allerede var designet, var det vores opgave at eksekvere det i praksis, så det stadig fremstod visuelt skarpt og indbydende.

Foodexpo 2022 Opening 18
Foodexpo 2022 Opening 05
Foodexpo 2022 Opening 30
Foodexpo 2022 Opening 08

RESULTATET Godt med trafik og aktivitet

Efter messen modtog vi en masse positiv feedback fra både KØDkolletivet, Carlsberg og Kentaur. Alle havde oplevet god trafik og en masse aktivitet omkring deres messestand.

Se det endelige resultat for hver messestand nedenunder.

KØDkolletivet

For Atria Foodservice fik vi skabt farverige bagvægge og frontdiske med retter fra deres 80/20 opskrifter kombineret med en stærk USP (Unique Selling Point) og tydelige loger fra deres to brands, Aalbæk og 3-Stjernet.

Af POS-materiale blev der kreeret små opskriftskort og et produktsortimentskatalog, som besøgte kunder kunne tage med videre efter besøget.

Foodexpo 2022 Opening 01
Foodexpo 2022 Opening 06
Foodexpo 2022 Opening 05
Foodexpo 2022 Opening 31

Carlsberg

I eksekvering af bagvæggen var der fokus på at skabe tydelige zoner, dog med en gennemgående rød tråd. Inden gæsten ankom til selve standen blev de mødt af en høj bagvæg, hvor hver af de fire zoner tydelig var inddelt. Dette gjorde sig også gældende på den anden side, hvor den højre del tydelig indikerer alkoholfri øl og den venstre side er fokuseret på Øl på Madscenen og den tilhørende Instagram-profil.

Kunden ønskede at Øl på Madscenen var hovedelementet i messestanden. Derfor medbragte de også deres øl-hjul, som vi tidligere har hjulpet med at udarbejde, som gæsterne kunne tage med hjem. 

Foodexpo 2022 Opening 13
Foodexpo 2022 Opening 11

Kentaur

Da designet allerede lå klar, handlede det for vores grafikere om at eksekvere designet bedst muligt i praksis. Se det endelige resultatet her.


Skal vi hjælpe dig med at stå stærkt til Madværkstedet i 2023?

Administrerende direktør

Stephan Pors Knudsen

SEND EMAIL +45 29 92 47 04
Stephan Professionel