Energy OK - et digitalt løft til Danmarks største brændstofskæde.

UDFORDRINGEN Bedre digitale brugeroplevelser

Vi fik opgaven at redesigne ok.dk og OK's online selvbetjening Min OK. Brugeroplevelsen skulle optimeres og personaliseres med henblik på at sikre højere konverteringsgrad.

 

Kompetencer

Informationsarkitektur, brugervenlighed, webdesign, illustration, 3D, animation, tilgængelighed.

LØSNINGEN Enkelt, tilgængeligt og fremtidssikret

Alt er gennemtænkt og testet, så det er lettilgængeligt og lever op til særligt den ældre målgruppes behov – uanset om de besøger siden fra smartphone eller desktop.

Siden og designet er bygget op af en række contentblocks – en slags digitale byggeklodser – som OK løbende kan fjerne eller tilføje. På den måde er OK rustet til at følge med egen og markedets udvikling.

 

Besøg website

RESPONSIV DESIGN Designet til brugeren og brugssituationen

Webdesignet er lavet med tilgangen mobile first, fordi over halvdelen af trafikken til ok.dk kommer fra mindre skærme – og det stiller krav til dispositionen af siden:

Overskuelighed, enkelthed og letforståelige budskaber er et must.

Informationsarkitekturen gør det nemt for brugeren at afkode budskaber og navigere rundt, mens sidens klikbare elementer og menupunkter er nemme at lokalisere og ramme på smartphones og tablets.

KONVERTERING

Fra besøgende til kunde

Design der konverterer

Med udgangspunkt i analyser, Analytics data, brugertests og mikrooptimeringer har vi designet en kunderejse på ok.dk, som konverterer sidens besøgende til kunder.

Vi har brugt interaktionsdesign teknikken "progressive disclosure", hvor brugerne udelukkende får de informationer, som de har brug for, for at kunne udføre den opgave, de står overfor. På den måde fastholder vi brugeren, reducerer risikoen for forvirring og at hjernen kommer på overarbejde.

WEBDESIGN Brugervenlighed og design i fokus

ANIMATION OG VIDEO Stærk visuel formidling

Storytelling gennem ikoner, billeder og video er med til at fastholde og guide brugeren rundt på sitet – og giver en oplevelse af nærhed, som tekst alene ikke kan præstere.

Hvor godt kender du dine kunder?

CUSTOMER JOURNEY MANAGER

Michael Brydebøl

SEND EMAIL +45 28 25 08 29